Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH

Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH
Syukur Fairus Keluar Keadilan-Dr Syed Husin

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

JOM PI RAMAI-RAMAI

JOM PI RAMAI-RAMAI

Ingatlah YB Pakatan

" Kepada yang bergelar YB - YB Pakatan, SAMM nak beritahu kerana 'kerja bodoh' anak mudalah sejak 1998 (dan pejuang sebelum itu) kamu nikmati kerusi YB itu. Sekarang semuanya telah Najib perkuda terpulang nak duduk atau bangkit melawan. " - Che'Gu Bard

Sabtu, Julai 04, 2009

PKR P.Pinang bikin DAP pening kepala

.
Sedutan Berani Membuat Pilihan

Lagi salah guna kuasa di Pulau Pinang dilaporkan oleh media. Bila dicongak-congak, hmmm PKR jugak. Bila selak laporan untuk melihat nama pelapornya...laaa DAP rupanya!

Kadang-kadang, kita dapat lihat kocakan hubungan antara parti-parti pembangkang yang kononnya membentuk satu pakatan berlaku (tetapi sekarang semakin kerap) tetapi sering dinafikan dengan beberapa kiasan menarik...contohnya, ribut dalam cawan, sedangkan lidah lagi tergigit, adat berumahtangga dan lain-lain lagi.

Semua kiasan diberi adalah bertujuan untuk menutup bangkai gajah yang semakin membusuk dan terselak sedikit demi sedikit terutama dari PKR, salah satu parti yang mendominasi Pakatan Pembangkang.

Jika kita lihat dari aspek perjuangan, dua daripada parti yang membentuk pakatan ini mempunyai hala tuju yang konsisten sebelum mereka dikahwinkan oleh DSAI pada satu majlis yang tidak berdaftar.

Setelah ianya terbentuk, hala tuju parti masing-masing kini terganggu terutamanya parti PAS yang dahulunya sibuk memperjuangkan Islam, kini dilihat lebih banyak mengejar kuasa. DAP yang dahulunya tegar untuk membentuk Malaysia sebagai sebuah republik, juga pening kepala melayan kerenah adik bongsu mereka yang baru membentuk kuasa.

PKR pula, adalah satu parti yang masih muda dan masih mencuba mencari identiti tersendiri dengan melaung-laungkan ketuanan rakyat. Kebanyakan ahli-ahli PKR adalah "barang-barang" reject" dari Barisan Nasional dan UMNO yang dahulunya penyokong kuat DSAI yang masih belum sedar dari tidur mereka.

Golongan-golongan inilah yang memberi masalah besar di dalam Pakatan Pembangkang. DAP telah berpeluang untuk memerintah Pulau Pinang tetapi terpaksa akur untuk berkongsi kuasa dengan PKR. DAP dilihat cuba melaksanakan pelbagai polisi yang dahulunya telah dipersetujui oleh Jawatankuasa Eksekutif mereka sendiri, namun begitu, penglibatan PKR dalam perkongsian kuasa tersebut, telah merencatkan dan mencacatkan segala perancangan mereka.

Ini adalah kerana, PKR mempunyai produk-produk reject dari Barisan Nasional dan UMNO. Barang-barang reject ini sebenarnya, UMNO dan BN sendiri sudah tidak mahukan mereka kerana masalah-masalah dalaman yang sering mereka timbulkan.

Tak sangka pula DAP dan PAS sanggup bersekongkol bersama barang-barang reject ini untuk membentuk kuasa. Apabila barang-barang reject ini berjaya mendapat kuasa, tabiat lama mereka ketika dalam UMNO/BN diamalkan semula di dalam Pakatan Pembangkang.

Korupsi, salah guna kuasa, habis rosak integriti sesebuah kerajaan. Akibatnya, DAP Pulau Pinang menggaru-garu kepala yang tidak gatal, memikirkan nasib mereka untuk kelangsungan kuasa pada pilihanraya yang akan datang.

Memang patut la DAP pecat budak MPSP hari tuh, kalau dibiarkan lama lagi, timbul pula masalah macam dalam Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP) sekarang ini!

Pening...pening...!


BERKATALAH BENAR WALAUPUN PAHIT !