Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH

Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH
Syukur Fairus Keluar Keadilan-Dr Syed Husin

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

JOM PI RAMAI-RAMAI

JOM PI RAMAI-RAMAI

Ingatlah YB Pakatan

" Kepada yang bergelar YB - YB Pakatan, SAMM nak beritahu kerana 'kerja bodoh' anak mudalah sejak 1998 (dan pejuang sebelum itu) kamu nikmati kerusi YB itu. Sekarang semuanya telah Najib perkuda terpulang nak duduk atau bangkit melawan. " - Che'Gu Bard

Sabtu, Julai 04, 2009

Zahrain sindir Guan Eng tentang Khalifah Umar Abdul Aziz

.

Oleh Nurul Huda Hassan (Utusan Malaysia)

PULAU PINANG 3 Julai - Selepas dikecam teruk kerana gagal menyelesaikan isu tanah di Kampung Buah Pala, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng disindir pula rakannya dalam pakatan pembangkang.

Pengerusi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pulau Pinang, Datuk Zahrain Mohamed Hashim semalam mendakwa, Ketua Menteri itu tidak mengotakan apa yang dikatakannya.

Menurutnya, Guan Eng sering merujuk Khalifah Umar Abdul Aziz sebagai pemimpin Islam yang mempunyai sifat belas kasihan tetapi dia tidak mempraktikkan kata-katanya itu.

Beliau mengulas keengganan Guan Eng bertemu bekas Ahli Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP), Johari Kassim yang dipecat kerajaan negeri pada 26 Jun lalu kerana memboikot majlis angkat sumpah Yang Dipertua MPSP baru pada 4 Jun.

Tindakan Guan Eng itu disifatkan Zahrain sebagai tidak adil kerana Johari telah pun menyatakan kekesalan terhadap tindakan memulau majlis tersebut dan sanggup bertemu Ketua Menteri.

''Kita telah mendapat maklum balas daripada Ketua Menteri yang disampaikan melalui Timbalan Ketua Menteri I, Mansor Othman bahawa beliau tidak mahu bertemu dengan Johari.

''Sikap ini langsung tidak menunjukkan sifat belas kasihan dan adil seperti Umar Abdul Aziz yang beliau sering laungkan.

''Kalau orang telah mengaku buat silap, kita harus ambil sikap bertolak ansur dan mahu mendengar, bukannya tak mahu berjumpa langsung," katanya kepada pemberita ketika ditemui selepas mempengerusikan mesyuarat perhubungan PKR negeri di Bayan Baru di sini malam tadi.

Tegasnya, isu pemecatan Johari itu bukan pandangan peribadi beliau tetapi membabitkan semua anggota PKR termasuk kepimpinan di peringkat pusat kerana ia bukan isu pentadbiran tetapi satu perkara politik.

Beliau berkata, pihaknya juga bercadang bertemu Ketua Menteri bagi menyatakan pendirian berhubung perkara itu dan pada masa yang sama mahu merayu supaya mempertimbangkan semula keputusan memecat Johari.

''Mansor telah pun memaklumkan kepada kita sebentar tadi bahawa Ketua Menteri sudi bertemu kita semua (tidak termasuk Johari) iaitu seluruh kepimpinan parti di negeri ini khususnya Yang Berhormat semua, jadi kita ambil peluang ini untuk menyatakan pendirian PKR mengenai isu itu.

''Saya yakin pertemuan bersama Guan Eng dalam masa terdekat ini akan dapat menyelesaikan masalah ini,'' ujarnya.

Beliau berkata, PKR yakin dan percaya isu Johari boleh diselesaikan.

Menurutnya, pakatan pembangkang sebenarnya mempunyai agenda yang lebih besar iaitu menghadapi Barisan Nasional.

BERKATALAH BENAR WALAUPUN PAHIT !