Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH

Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH
Syukur Fairus Keluar Keadilan-Dr Syed Husin

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

JOM PI RAMAI-RAMAI

JOM PI RAMAI-RAMAI

Ingatlah YB Pakatan

" Kepada yang bergelar YB - YB Pakatan, SAMM nak beritahu kerana 'kerja bodoh' anak mudalah sejak 1998 (dan pejuang sebelum itu) kamu nikmati kerusi YB itu. Sekarang semuanya telah Najib perkuda terpulang nak duduk atau bangkit melawan. " - Che'Gu Bard

Ahad, Jun 07, 2009

DAP: Tiada pesetujuan YDP MPSP dari PKR

.
Sedutan Agenda Daily

DAP menafikan dakwaan Ketua Whip Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP), Johari Kassim, bahawa pemimpin Pakatan Rakyat (PR) pernah bersetuju jawatan Yang Dipertua MPSP diserahkan kepada Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Pengerusi DAP negeri Chow Kon Yeow yang juga Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan dan Pengurusan Lalulintas negeri berkata, PR Pulau Pinang tidak pernah memutuskan jawatan itu diserahkan kepada PKR.

"Soal pelantikan Mokhtar Jait sebagai YDP MPSP tidak pernah dirujuk kepada PKR tidak timbul kerana ia pelantikan daripada kalangan pegawai pentadbiran," katanya dalam kenyataan di sini hari Jumaat.

Semalam, lapan daripada sembilan anggota majlis PKR memulaukan majlis pelantikan Mokhtar, bekas Pegawai Daerah Seberang Perai Utara (SPU), kerana membantah tindakan Ketua Menteri Lim Guan Eng yang dikatakan tidak berunding dengan parti itu mengenai pelantikan berkenaan.

Johari mendakwa Lim tidak memanggil PKR dan Pas untuk berunding walaupun sebelum ini telah ada persetujuan di peringkat kepimpinan parti gabungan itu bahawa pelantikan YDP MPSP perlulah dilantik daripada kalangan pemimpin politik dan jawatan itu diserahkan kepada PKR.

Menurut Chow, cadangan pelantikan Mokhtar sebagai YDP dibentang pada mesyuarat Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Rabu lalu dan diterima sebulat suara.

"Exco daripada PKR yang terdiri daripada Timbalan Ketua Menteri 1 Mansor Othman, Abdul Malik Kassim dan Law Choo Kiang adalah sebahagian daripada ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri yang menyokong pelantikan itu," katanya.

MPSP mempunyai 24 anggota majlis dan daripada jumlah itu, 10 diwakili pemimpin DAP, sembilan PKR, dua Pas dan tiga daripada pertubuhan bukan kerajaan (NGO).

Sementara itu Ketua Menteri, Lim Guan Eng, berkata beliau difahamkan oleh Pengerusi Perhubungan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pulau Pinang, Datuk Zahrain Mohamed Hashim bahawa Johari tidak berpuas hati kerana beliau tidak dilantik memegang jawatan itu.

"Kita melihat kepada kepentingan ramai bukan kepada kepentingan peribadi dalam pelantikan itu," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Semalam, lapan daripada sembilan ahli majlis PKR memulaukan majlis pelantikan Mokhtar, bekas Pegawai Daerah Seberang Perai Utara (SPU), kerana membantah tindakan Lim yang dikatakan tidak berunding dengan parti itu mengenai pelantikan berkenaan.

Johari mendakwa Lim tidak memanggil PKR dan Pas untuk berunding walaupun sebelum ini telah ada persetujuan di peringkat kepimpinan parti gabungan itu bahawa pelantikan YDP MPSP perlulah dibuat di kalangan pemimpin politik dan jawatan itu diserahkan kepada PKR.

Lim berkata, pelantikan Mokhtar itu berdasarkan prestasi baik yang ditunjukkannya semasa berkhidmat sebagai pegawai daerah sebelum ini.

"Kita perlukan penjawat awam yang berkelayakan untuk memegang jawatan itu. Kita memilih calon yang paling layak tanpa mengira warna kulit, agama dan fahaman politik," katanya.

MPSP mempunyai 24 ahli majlis dan daripada jumlah itu, 10 diwakili pemimpin DAP, sembilan PKR, dua Pas dan tiga daripada pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan semalam, hanya 14 orang ahli majlis sahaja yang hadir.

BERKATALAH BENAR WALAUPUN PAHIT !