Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH

Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH
Syukur Fairus Keluar Keadilan-Dr Syed Husin

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

JOM PI RAMAI-RAMAI

JOM PI RAMAI-RAMAI

Ingatlah YB Pakatan

" Kepada yang bergelar YB - YB Pakatan, SAMM nak beritahu kerana 'kerja bodoh' anak mudalah sejak 1998 (dan pejuang sebelum itu) kamu nikmati kerusi YB itu. Sekarang semuanya telah Najib perkuda terpulang nak duduk atau bangkit melawan. " - Che'Gu Bard

Khamis, Mac 26, 2009

Blog Alahai kena muhasabah diri

.
Oleh Mohd Azhar bin Che Saad

Assalamualaikum.

Buat saudaraku yang mengelola blog Alahaifairustkmpenang.

Terlebih dahulu aku ingin megucapkan syabas dah tahniah di atas usaha anda selama ini telah berjaya. Hampir setiap hari saudara berusha hinggakan hari ini dengan rasminya saudara Fairus akan melepaskan jawatannya. Kali terakhir saudara 'meguruskan' blog anda adalah pada 3 Mac. Itulah kalam terakhir dari anda untuk blog anda. Selepas itu saudara telah menyepi.

Blog anda boleh di ketogerikan sebagai 'menelanjangkan' TKM 1 Penang. Saban hari ada saja pekung Fairus yang anda buka. Tindakan anda seolah2 ada 'something' yang hendak saudara ingin ketengahkan. Hinggakan kawan aku bukannya pejuang reformasi telah berkata ' ada mcm yang tak puas hati ja'...Aku pun terfikir saudara ni 'maksum' ka?..Tak pernah buat silap...Naper la dok asyik bercerita tentang Fairus je. Nabi kita sendiri pun kalau ada sahabat yang buat silap dia tegur bukannya seperti saudara yang menghebahkan satu dunia.

Sepatutnya saudara berjumpa dengan Fairus,bincang elok-elok apa yang tak puas hati,bukannya 'menelanjangkan' beliau sebegitu rupa. Ingatlah Tuhan telah berikan kita peluang,gunakan peluang yang di berikan ini sebaik mungkin.Rakyat hari ini bukannya bodoh. Mereka nak lihatkan perubahan yang akan di lakukan. Tapi saudara boleh dikatakan setiap hari membuka pekung Fairus sahaja. Cuba saudara fikirkan bagaimana kita nak menyelesaikan masalah yang kita hadapi. Aku tak katakan Fairus itu baguih..Tapi Tuhan juga ampunkan dosa hambanya. Berilah peluang pada Fairus untuk membetulkan kesilapan yang di buat.

Sedarlah saudara bahawa,hari ini UMNO dah tepuk tangan bila melihat kita sendiri bercakaran sesama kita...Peluang yang mereka ada mereka akan guna sebaiknya-baiknya untuk menghancurkan kita...Andaikan suatu hari nanti,jika PR tak dapat menguasai Pulau Pinang,orang macam andalah yang bertanggung jawab...Jangan sampai nafsu menguasai diri...Jangan jadi mcm UMNO yang pentingkan kepentingan peribadi dari kepentingan diri...Kesian kat DSAI yang selama ini berkerja keras untuk mengubah lanskap politik kita,tapi apa gunanya jika kita sendiri yang menjatuhkan kawan kita sendiri,seterusnya Parti Kita sendiri akan di pandang hina... Paling menakutkan rakyat akan berkata "Depa ni (KeADILan) sama saja dengan UMNO...Gilakan kuasa dan pangkat ja...

Oleh itu saya harapkan saudara muhasabah balik diri anda...Betulkah tindakan anda selama ini...

"Jatuhnya Melayu Adalah Kerana Melayu Itu sendiri..Bangunnya bangsa melayu bila PhD tiada dalam diri"

Salam Hormat

BERKATALAH BENAR WALAUPUN PAHIT !