Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH

Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH
Syukur Fairus Keluar Keadilan-Dr Syed Husin

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

JOM PI RAMAI-RAMAI

JOM PI RAMAI-RAMAI

Ingatlah YB Pakatan

" Kepada yang bergelar YB - YB Pakatan, SAMM nak beritahu kerana 'kerja bodoh' anak mudalah sejak 1998 (dan pejuang sebelum itu) kamu nikmati kerusi YB itu. Sekarang semuanya telah Najib perkuda terpulang nak duduk atau bangkit melawan. " - Che'Gu Bard

Isnin, Jun 08, 2009

Siri 87 : Isu YDP MPSP : Johari Kassim kena letak jawatan

Dengan gaji bulanan RM8,000 dan peruntukan tahunan sebagai Yang Dipertua Majlis Perbandaran Seberang Perai (MPSP) sebanyak RM 1 juta, mana mungkin sesiapapun tidak mengidam jawatan berkenaan.

Justeru itu, bagi membuktikan dirinya tidak mengidam jawatan Yang Dipertua MPSP, Ketua Wip MPSP dari PKR Johari Kassim ( foto) perlu meletakkan jawatan.

"Jika dia ada maruah, ada harga diri, dia kena buktikan kononnya dia tidak pernah mengimpikan jawatan YDP MPSP dengan melatak jawatan," jelas seorang pemimpin PKR di Permatang Pauh.

"Johari jangan cuba berselindung di sebalik parti, kononnya hanya akan letak jawatan jika parti memintanya berbuat demikian," tegasnya.

Johari juga katanya perlu mengotakan janjinya untuk meletakkan jawatan bersama semua ahli majlis PKR yang lain sebagai membantah perlantikan Mokhtar Mohd Jait, sebagai YDP MPSP.

Mokhtar sebelum itu adalah Pegawai Daerah Seberang Perai Utara.

"Setakat menafikan dia tidak mahu jawatan YDP, tidak cukup, dia kena buktikan melalui tindakannya meletakkan jawatan.

"Ini juga membantu membersihkan PKR daripada pandangan serong orang ramai yang mengatakan pemimpin PKR gila pangkat dan jawatan," ulas pemimpin PKR berkenaan.

Tindakan itu juga katanya bagi menafikan dakwaan Lim Guan Eng bahawa Johari mengidam jawatan tersebut, sepertimana diberitahu kepadanya oleh Pengerusi PKR Pulau Pinang Datuk Zahrain Hashim.

Guan Eng dalam laporan muka depan Sinar Harian Sabtu lalu, membidas Johari dan tujuh ahli majlis dari PKR kerana memboikot majlis angkat sumpah Mokhtar Mohd Jait.

" Johari dan tujuh lagi ahli majlis dari PKR itu sepatutnya mengutamakan orang ramai, bukannya mengutamakan kepentingan individu.

"Beliau telah bertindak sedemikian kerana ingin jawatan itu dan menurut jangkaan awal, beliau sepatutnya memegang jawatan itu jika YDP MPSP dilantik dari kalangan anggota PKR," Guan Eng dipetik berkata.

Menurut Berita Harian bertarikh 5 Jun 2009, Johari turut menuduh Guan Eng kononnya memperalatkan Timbalan Ketua Menteri 1 Mansor Othman untuk mengumumkan perlantikan Mokhtar, bagi mengelak dirinya dipersalahkan.

Tuduhan Johari itu, dilihat banyak pihak sebagai cuba melaga-lagakan pimpinan PKR dan DAP dalam mentadbir urus kerajaan negeri Pulau Pinang.

BERKATALAH BENAR WALAUPUN PAHIT !