Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH

Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH
Syukur Fairus Keluar Keadilan-Dr Syed Husin

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

JOM PI RAMAI-RAMAI

JOM PI RAMAI-RAMAI

Ingatlah YB Pakatan

" Kepada yang bergelar YB - YB Pakatan, SAMM nak beritahu kerana 'kerja bodoh' anak mudalah sejak 1998 (dan pejuang sebelum itu) kamu nikmati kerusi YB itu. Sekarang semuanya telah Najib perkuda terpulang nak duduk atau bangkit melawan. " - Che'Gu Bard

Jumaat, Jun 12, 2009

Siri 91 : Johari : Awat aku tak layak ka jadi YDP MPSP ?

.
'Awat,aku tak layak ka jadi YDP MPSP?'.

Itulah kata-kata Johari Kassim sewaktu di Langkawi ketika 'perbincangan' dengan beberapa pemimpin PKR bila mana persoalan berbangkit mengenai Mansor Othman akan dicalonkan oleh parti sebagai YDP MPSP jika tempat tersebut diperuntukan kepada ahli politik oleh Kerajaan Negeri Pulau Pinang.

Mansor ketika itu adalah Timbalan Pengerusi Perhubungan PKR P.Pinang, sementara Johari adalah Ketua WIP MPSP.

Kata-kata itu sekaligus, menzahirkan niat sebenar Johari apabila mengetuai lapan ahli majlis MPSP memboikot majlis angkat sumpah YDP MPSP Mokhtar Mohd Jait, yang dilantik oleh kerajaan negeri Pulau Pinang baru-baru ini.

Johari hadir di Langkawi bersama beberapa pimpinan PKR Pulau Pinang untuk menghadiri jamuan kenduri perkahwinan anak ketua bahagian PKR Langkawi 'Pak Wan Salleh' sekitar akhir tahun lepas.

Ketua Umum Anwar Ibrahim turut hadir pada majlis perkahwinan itu.

Alahai difahamkan, turut serta dalam 'perbincangan' itu adalah Setiausaha PKR P.Pinang Mustafa Kamal Yusof, Timbalan Pengarah Pilihan raya Jamil Md Noor, Ahli Parlimen Teluk Kemang Datuk Kamarul Bahrain Abas, Ahli Parlimen Sungai Petani Johari Abdul, Ketua AMK Kedah Shaiful Izham Ramli dan Setiausaha FAP Arifin Yatim.

Johari, Mustafa Kamal dan Jamil iaitu penyokong kuat TKM 1 ketika itu Mohammad Fairus Khairuddin, dikatakan turut menyusun program untuk Fairus di Langkawi, bertujuan membina semula imej Fairus bagi menyelamatkan bekas ADUN Penanti itu daripada dikenakan tindakan oleh parti.

Namun, seperti biasa bagai menunggu buah yang tidak gugur, Fairus 'kencing' mereka apabila dia tidak hadir ke program yang diatur.

Untuk mengetahui kisah belakang tabir, penglibatan Johari bersama teman-temannya yang cuba 'mencatur' politik PKR ala Umno di Pulau Pinang, sila layari www.diamjoedahmai.blogspot.com

BERKATALAH BENAR WALAUPUN PAHIT !