Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH

Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH
Syukur Fairus Keluar Keadilan-Dr Syed Husin

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

JOM PI RAMAI-RAMAI

JOM PI RAMAI-RAMAI

Ingatlah YB Pakatan

" Kepada yang bergelar YB - YB Pakatan, SAMM nak beritahu kerana 'kerja bodoh' anak mudalah sejak 1998 (dan pejuang sebelum itu) kamu nikmati kerusi YB itu. Sekarang semuanya telah Najib perkuda terpulang nak duduk atau bangkit melawan. " - Che'Gu Bard

Rabu, Disember 31, 2008

Siri 30 : Fairus-Saiful : serupa tapi tak sama

.
Maka berkatalah Mohammad Fairus Khairuddin tentang blog Alahai… seperti disiar Sinar Harian apabila ditanya wartawan Suzalizaa Juhar.

“Pada saya blog itu dibuat oleh orang yang tidak berjaya mencapai agenda peribadinya, dan cuba memburukkan saya melaluinya (blog).

“Semua isi kandungan blog itu hanya fitnah semata-mata dan blog begini hanyalah blog-blog nyamuk yang tidak mempunyai asas.


“Penulis blog ini mungkin tidak ada kerja lain, selain berusaha menjatuhkan saya dan menabur fitnah.”


Selain mendakwa dirinya difitnah, Fairus menuduh ada pihak tertentu yang cemburu dan mahukan kedudukannya.

Sejarah tidak pernah menipu, sejarah baru juga boleh berulang.

Justeru, mari kita singkap kembali jawapan Mohd Saiful Bukhari Azlan, apabila blogger Najwan Halimi ( teman Saiful di UNITEN ) mendedahkan ‘Siapa Sebenarnya Saiful’ dalam blognya Riwayat Hayat pada 11 Mac 2008 iaitu 3 hari selepas Pilihanraya Umum ke-12 yang lalu.

Najwan Halimi (foto ?) adalah juga aktivis Anwar Ibrahim Club (AIC). Najwan mengibaratkan Saiful sebagai musang berbulu ayam, ketika dia mula berjinak untuk menjadi 'pegawai Anwar.'

Tiga siri pendedahan Najwan berkaitan Saiful bertajuk : Awas ! Musang Berbulu Ayam boleh dibaca di sini --> Siri 1 , Siri 2 dan Siri 3.

Ini jawapan hipokrit Saiful :

"Assalammualaikum.. Masyaallah Najwan, sampai bila saudara nak berhenti memfitnah.. Cukuplah saudara dah malukan saya, jatuhkan (saya), sampai saya terpaksa tarik diri dari Universiti.. Hidup dalam kegelapan tanpa arah tuju….”

Jangan memfitnah sembarangan
saudara Najwan. Saya memberi tenaga secara ikhlas demi membantu seorang rakan ( Rahimi Osman – bekas pembantu Anwar) semasa beliau dalam kesusahan.

Bukan menjadi penyokong fanatik yang kononnya menyokong tetapi hanya sokong sahaja, buat kerja tak ada.
Najwan, berhentilah menfitnah dan buangkanlah perasaan hasad dengki ko tu. Tak ke mana Najwan. Tambahkan dosa sahaja.

Sementara itu, seorang pengunjung blog Najwan yang dikenali sebagai H yang dipercayai kenalan Saiful juga telah memberikan amaran dan pandangannya :

Buat DSAI,
Kalau tuan baca blog ini dan tuan baca komen-komen ini, saksikanlah tuan, inilah dia orang yang nak berdampingan dengan tuan.

Kalau si Saiful ni mintak nak kerja dengan tuan, saya nasihatkan janganlah ambil dia! Memang punahlah keADILan dengan tuan sekali jatuh terduduk. Silap-silap tuan masuk jail balik nanti….


Namun, suara blogger yang ikhlas mendedahkan siapa Saiful sebenarnya tidak mendapat respon positif dari Anwar, mungkin kerana beliau terlalu bersangka baik dengan semua orang. Ini berdasarkan komen Rahimi Osman dalam blog Najwan.

Sdr Saiful memang banyak membantu saya dan DSAI sepanjang kempen pilihanraya lepas. DSAI dengan jujurnya pun amat berpuas hati dengan kerjasama yang diberikan oleh Sdr Saiful. Termasuk juga staf-staf yang berkhidmat di pejabat DSAI.- Rahimi Osman

Oleh itu Saiful terus diberi ruang di pejabat Anwar Ibrahim sehinggalah dia membuat laporan polis 28 Jun 2008, mendakwa dia ‘diliwat’ Anwar selepas tiga bulan siri pendedahan oleh blogger Najwan.

Manakala itu, Anwar apabila ditanya blogger sya-reformis dari blogger @ networkperak, yang membangkitkan isu TKM 1 dalam blog anwaribrahim.com pula memberikan jawapan berikut :

Jazakallah..dan kami menerima baik teguran saudari. Kami juga dihujani dengan pelbagai kritikan dalam hal yang sama, sebahagiannya dianggap munasabah tetapi terdapat juga tohmahan melulu.

Permasalahan tersebut ditangani sebaiknya, namun harus adil dan berhikmah. Tanpa kecuali semua pemimpin akan dipertanggugjawabkan. Maka inshaallah kami akan bertindak seandainya terdapat bukti sahih salahlaku atau kecuaian siapa saja.


Ramai berpendapat kes fitnah Saiful boleh dielakkan sekiranya Anwar mengambilkira suara blogger yang lebih rapat dengan suara akar umbi yang tidak mempunyai sebarang kepentingan.

Justeru dalam isu Fairus tidak keterlaluan kami katakan, jika Anwar lambat bertindak tidak mustahil ‘pisang akan berbuah dua kali.’

Harus diingat, Fairus juga mempunyai ciri-ciri perwatakan Saiful-apabila bercakap dia berbohong, apabila bersumpah, bersumpah palsu !

Mungkin Anwar sepertimana dalam isu Saiful mempuyai cara tersendiri, akan menghadapi isu Fairus secara adil dan berhikmah …..

Atau mungkin..pandangan sinis pengunjung Alahai, sdr Jamaludin boleh 'diambilkira' :

Pasai Fairus dan Yusmadi di Penang yang sekarang ni tengah 'HOT'... baik Dato' Seri biarkan sahaja depa2 ni pegang jawatan masing2.. tak payahlah ambik apa2 tindakan...depa ni sebenarnya 'DIFITNAH' dan diperburukkan saja imej oleh orang yang tak puas hati..biarkan jer..buat mcm takder ape-ape yg berlaku...

'Comfirm' la next election Penanti & Balik Pulau, malahan tempat-tempat lain akan 'BUNGKUS & AKAN DITONG SAMPAHKAN' oleh pengundi-pengundi yang dah meluatttt...

( Catatan : Renung juga Siri 1 : emel beracun, yang ditulis oleh bekas boss Fairus sekitar Mac 2008. )

Dia ni ‘ex-staff’ aku ni...aku ni boss dia dulu. PKR ni betul ke tidak pilih orang ???? Mana ahli PKR kat sini ?..meh sini...bahaya ooo budak nih....

Aku ‘still’ tak puas hati pasal Timbalan KM tu...aku kenal sangat ngan budak tu... dia tu dinasihatkan berhenti kerja dari company aku.
.