Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH

Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH
Syukur Fairus Keluar Keadilan-Dr Syed Husin

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

JOM PI RAMAI-RAMAI

JOM PI RAMAI-RAMAI

Ingatlah YB Pakatan

" Kepada yang bergelar YB - YB Pakatan, SAMM nak beritahu kerana 'kerja bodoh' anak mudalah sejak 1998 (dan pejuang sebelum itu) kamu nikmati kerusi YB itu. Sekarang semuanya telah Najib perkuda terpulang nak duduk atau bangkit melawan. " - Che'Gu Bard

Rabu, Disember 17, 2008

Siri 22 : Fairus dedah 'rahsianya'

.
Akhirnya Timbalan Ketua Menteri 1 Mohammad Fairus Khairuddin mendedahkan rahsianya yang kerap kali keluar dewan semasa sidang DUN P.Pinang berlangsung.

“Memang betul saya selalu keluar ( sidang dewan ), tapi itu adalah strategi saya untuk mengetahui siapa mereka yang suka mengata ( memburukkan ) saya bila saya tidak ada dalam dewan,

“Selepas itu pada sidang DUN akan datang, saya akan hentam mereka sampai TKO,” ujarnya.

Perkara itu didedahkannya semasa menyampaikan ucapan kepada orang ramai di Dewan JKKK Bukit Tambun, baru-baru ini.

Tindakan Fairus yang kerap menghilangkan diri semasa sesi perbahasan sidang DUN menjadi bualan orang ramai.

Pada sesi sidang lalu, dia menghilangkan diri dengan alasan ‘sakit perut’ sebaik tiba gilirannya untuk menjawab soalan bertulis.

Ekoran itu Ketua Menteri Lim Guan Eng terpaksa mengarahkan exco lain untuk menjawabnya. Sidang itu disiarkan secara langsung melalui internet.

Sidang DUN lalu juga menyaksikan Adun BN Pulau Betong Mohamad Farid Saad menggesa Fairus meletakkan jawatan kerana gagal melaksana tugas selain menipu dewan dalam jawapan lisan pada sidang Dun sebelum itu.

Sidang yang berlangsung dari 13 November sehingga 20 November lalu turut memperlihatkan TKM 1 itu langsung tidak menyertai perbahasan, biarpun pembangkang melontar pelbagai isu yang membabitkannya.

Pada sesi penggulungan, Fairus juga langsung tidak menyentuh dan merungkai pelbagai soalan yang dibangkitkan pembangkang.
.