Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH

Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH
Syukur Fairus Keluar Keadilan-Dr Syed Husin

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

JOM PI RAMAI-RAMAI

JOM PI RAMAI-RAMAI

Ingatlah YB Pakatan

" Kepada yang bergelar YB - YB Pakatan, SAMM nak beritahu kerana 'kerja bodoh' anak mudalah sejak 1998 (dan pejuang sebelum itu) kamu nikmati kerusi YB itu. Sekarang semuanya telah Najib perkuda terpulang nak duduk atau bangkit melawan. " - Che'Gu Bard

Jumaat, Mei 22, 2009

Siri 84 : Bakal calon bebas terbabit kes bunuh ?

Difahamkan sehingga kini, seramai empat calon bebas telah mengambil borang pencalonan untuk menyertai pilihanraya kecil Penanti. Namun, yang telah mengisytiharkan diri untuk bertanding adalah Aminah Abdullah dan Mohd Sabri Osman, sementara Nai Khan Ari sedang mempertimbangkan keputusannya.

Siapa calon-calon bebas ini ?

Sabri Osman adalah anak kelahiran Kubang Semang, Penanti. Keluarganya kini menetap di Permatang Buloh, Sungai Dua Tasek Gelugor.

Merupakan 'Ayahanda' dalam sebuah pertubuhan yang dianggotainya-PEKIDA.

Menurut teman rapatnya, Sabri pernah ditahan polis kerana terbabit dalam kes pembunuhan seorang lelaki Cina, di mana mayatnya dibakar di dalam sebuah kereta di sebuah kebun kelapa sawit. Kejadian berlaku sekitar Nibong Tebal, Pulau Pinang beberapa tahun lalu.

Bagaimanapun, jelas temannya, Sabri dibebaskan kerana tidak cukup bukti.

"Dia nak jadi calon, kerana nak 'pau duit' saja," jelas temannya itu.

Sementara itu, Aminah Abdullah bekas Ketua Bahagian PKR Bukit Bendera dan bekas Ketua Wanita PKR Pulau Pinang, mengambil keputusan meninggalkan PKR setelah suaminya Rafie Othman tewas dalam pemilihan untuk jawatan Ketua Bahagian kepada YB Jason Ong, sebelum pilihanraya 2008.

Dalam rombakan struktur PKR negeri kemudiannya, Aminah digugurkan sebagai Ketua Wanita Negeri, berikutan prestasi kerjanya yang tidak memuaskan.

Aminah berselindung kononnya terdapat konspirasi untuk menjatuhkannya didalangi oleh beberapa pimpinan negeri. Justeru itu, dia bersama suaminya kini sedang menuntut keadilan terhadap dirinya.

Kedua-dua suami isteri itu kini bergiat dalam Gerakan Demokrasi ( GERAK) yang ditubuhkan oleh bekas Ketua AMK Mohd Ezam Mohd Noor yang kembali kepangkuan Umno.

Aminah juga mempunyai hubungan peribadi yang baik dengan Pengarah Pilihanraya PKR Saifuddin Nasution Ismail.

Sementara itu, lelaki berketurunan Siam Nai Khan Ari, 41, adalah anak kelahiran perkampungan Siam di Teluk Wang, Penanti. Satu-satunya kampung dalam Penanti yang agak mundur, bersempadan dengan Kedah.

Juga satu-satunya kampung yang menjadi kubu BN sejak merdeka. Mempunyai pengundi sekitar 500 orang dengan hanya satu saluran mengundi. PKR hanya pernah menang sekali, dengan majoriti 43 undi pada pilihan raya kecil Permatang Pauh.

Nai Khan Ari, kini menetap di Lunas Kedah.


BERKATALAH BENAR WALAUPUN PAHIT !