Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH

Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH
Syukur Fairus Keluar Keadilan-Dr Syed Husin

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

JOM PI RAMAI-RAMAI

JOM PI RAMAI-RAMAI

Ingatlah YB Pakatan

" Kepada yang bergelar YB - YB Pakatan, SAMM nak beritahu kerana 'kerja bodoh' anak mudalah sejak 1998 (dan pejuang sebelum itu) kamu nikmati kerusi YB itu. Sekarang semuanya telah Najib perkuda terpulang nak duduk atau bangkit melawan. " - Che'Gu Bard

Selasa, April 21, 2009

Siri 72 : Azizi tuduh tikam belakang, WRLR kata ada dalang !

.
Jika penulis sehebat Azizi Hj Abdullah pun boleh percaya kononnya perletakan jawatan Mohammad Fairus Khairuddin, berpunca daripada konspirasi dalaman PKR, apa nak dihairankan apabila penulis jalanan seperti Wartawan Rasmi Laman Reformasi (WRLR) boleh bertanya, siapakah dalang di belakang blog Alahai ... Fairus yang menyebabkan Adun Penanti itu melepaskan jawatannya.

Kata Azizi di Detik Daily :


"
Kalau bukan disebabkan kes Mohd Fairuz ADUN Penanti yang letak jawatan baru-baru ini pun, kita sudah nampak di dalam PKR sebenarnya cukup banyak peleset dan polong UMNO berkeliaran. Mohd. Fairus letak jawatan bukan pasal kes rasuah sangat tetapi kerana angkara kawan tikam dari belakang dan yang tikam itu ahli PKR yang masih ada jiwa UMNO."

Sepintas lalu, telahan Azizi tidak ubah seperti profesor kangkung yang selalu dilabelkan oleh pendokong PR kepada 'cerdik pandai Umno' yang begitu membenci PR. Yang bercakap ikut nafsu, bukan fakta.

Azizi walaupun bukan bertaraf profesor, tapi kita percaya dia ada dendam kesumat terhadap Umno. Mungkin, kerana angkara ahli Umnolah dia pernah bergelar duda suatu ketika dulu . Kemalangan menyayat hati membabitkan isterinya. Itu hanya mungkin, mana tahu, mungkin ada sebab-sebab lain. Justeru itu, apa sahaja berasal usul dari Umno, dia akan tentang habis-habisan.

Apabila Azizi berkata : Mohd. Fairus letak jawatan bukan pasal kes rasuah sangat tetapi kerana angkara kawan tikam dari belakang dan yang tikam itu ahli PKR yang masih ada jiwa UMNO.

Dari kata-katanya seolah-olah Azizi macam profesor serba tahu, walaupun dia sebenarnya tidak tahu hujung pangkal cerita Fairus.

Kami sekadar mahu bertanya Azizi sebagai ahli totok PAS :

Bagaimana pula jika ahli PKR yang dianggap menikam Fairus dari belakang, yang dianggap berjiwa Umno ( itupun jika ada, sebenarnya tikam dari depan ) adalah mereka yang tidak mahu peleset dan polong Umno berkeliaran dalam PKR ?

Pernahkan Azizi terfikir begitu ?

( klik imej untuk besarkan)


Melabelkan sebahagian besar ahli PKR sebagai polong dan peleset Umno, tentulah tuduhan yang agak keterlaluan, meskipun dalam PKR memang ada hantu-hantu jenis itu.

Samalah wujudnya hantu dalam polong dalam PAS, cuma hantu dan polong itu nampak mungkin sedikit baik, kerana bila bercakap berlapik dengan 'agama.'

Bohong, kalau dikatakan dalam PAS tidak ada tikam kawan dari belakang. Lagi penipu kalau dikatakan dalam PAS tidak ada gocoh bergocoh, tidak ada cah keting.

Tikam belakang dalam PAS lagi berbisa, sebab senjata yang digunakan adalah 'walaq' bukan C4. Dan sekarang ni musim ahli-ahli PAS sedang tikam menikam, dari bawah sampai pemimpin atas. Kalau tidak secara langsung, tikam secara tidak langsung. Cuma mungkin tidak ada, rasuah politik wang untuk meraih jawatan. Itu pun sekadar mungkin.

Sementara itu, seorang lagi yang berlagak serba tahu tentang isu Fairus adalah WRLR yang menulis :

"Siapa yang menjadi dalang dan menulis dalam Alahai Fairus TKM1 sehingga kini belum pasti .....

.... maka kerana itulah ramai pula yang beranggapan bahawa Fairus "harus" dikorbankan demi melantik seorang calon TKM1 di Pulau Pinang."

... Namun alahai Fairus TKM1 berjaya menjatuhkan beliau dan ini kejayaan yang diluar jangka.

Kami sekadar berpesan kepada WRLR, bila menulis jangan duk mengarut menuding jari menyalahkan dalang sana dalang sini. Alahai.... tak main dalang-dalang. Alahai... tak perlu Tok Dalang, sebab Alahai... bukan wayang kulit.

Keputusan Fairus meletakkan semua jawatan untuk melanjutkan pelajaran diputuskan oleh beliau sendiri, selepas berbincang dengan 'Tok Dalang' Anwar Ibrahim dan Biro Politik PKR Pusat.

Itupun setelah perbincangan panjang lebar, luahan dari hati ke hati dengan tuan empunya badan. Keputusan dibuat penuh berhemah, cuba mengelak dari menyakiti mana-mana pihak, baik individu atau parti.

Takkan itupun tidak tahu. Kalau fakta sekecil itu pun tidak tahu, bagaimana boleh mengelar diri sendiri sebagai "wartawan rasmi .... "? Cittt... buat malu company je !

Setidak-tidaknya pun gunalah akal waras yang Allah s.w.t anugerahkan. Buka minda yang tertutup tu. Takkanlah kerana baru boleh bercakap melalui telefon, boleh bersembang dengan bekas TKM 1 yang baru dikenali dua tiga hari, semua kata-kata dia, dah boleh percaya hidup-hidup.

Buatlah sedikit kajian, buat home work, tanya orang yang lebih arif tentang isu Fairus. Jangan jadi bodoh sombong.

Setidak-tidaknya pun tanya diri sendiri, apakah Anwar sekejam itu, menzalimi dan memangsakan Fairus, pemimpin muda yang beliau sendiri perkenal dan angkat sebagai TKM 1, hanya sekadar berdasarkan laporan blog Alahai .....

Tapi, kalau benarlah blog Alahai yang baru berusia 5 bulan ini berjaya menjatuhkan Fairus, hebatlah kami yang pernah dilabelkan sebagai blog nyamuk oleh bekas Timbalan Ketua Menteri 1 itu !

BERKATALAH BENAR WALAUPUN PAHIT !