Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH

Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH
Syukur Fairus Keluar Keadilan-Dr Syed Husin

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

JOM PI RAMAI-RAMAI

JOM PI RAMAI-RAMAI

Ingatlah YB Pakatan

" Kepada yang bergelar YB - YB Pakatan, SAMM nak beritahu kerana 'kerja bodoh' anak mudalah sejak 1998 (dan pejuang sebelum itu) kamu nikmati kerusi YB itu. Sekarang semuanya telah Najib perkuda terpulang nak duduk atau bangkit melawan. " - Che'Gu Bard

Jumaat, Februari 06, 2009

Nizar dan Exco bertegas tidak letak jawatan

.
Oleh Team Alahai

Tanggal 5 Februari 2009 memalitkan satu tinta sejarah yang perlu dipahat oleh semua rakyat Perak khususnya. Kerajaan PR yang diterajui oleh Dato Seri Ir Nizar untuk kesekian kalinya diuji. Kali ini mehnah dan tribulasinya maha hebat.

Kuasa pemerintahan PR yang berusia 11 bulan dirampas secara tidak bertamadun oleh pembangkang (BN) setelah usul pembubaran DUN Perak tidak diperkenan oleh ke bawah duli Sultan Perak.

BN sekonyong-konyongnya telah mengumumkan bahawa mereka memperolehi sokongan majoriti apabila 3 ADUN PR yang telah mengisytiharkan diri sebagai ADUN BEBAS melompat dan menyatakan sokongan kepada BN.

Ini telah mencetuskan suasana huru-hara dan kecelaruan di kalangan rakyat yang memang telah memberi mandat kepada kerajaan PR pada PRU-12 yang lalu.

MB Dato Seri Ir Nizar dan semua ahli Exco kerajaan Negeri Perak yang sah telah dipaksa untuk meletakkan jawatan oleh pihak Istana Perak dengan kadar segera atau sekiranya mereka gagal berbuat demikian jawatan tersebut akan dikosongkan.

Persoalan yang timbul dalam kotak pemikiran setiap rakyat yang cintakan kebenaran mengapa pihak Istana tidak menyerahkan kembali kuasa kepada rakyat. Biar rakyat yang memutuskan siapa yang berhak menjadi kerajaan yang wibawa.

Lantas Dato Seri Ir Nizar dan semua 27 ADUN yang masih berada dalam PR telah sebulat suara bersumpah untuk mempertahankan jawatan masing-masing dan seterusnya mengambil ketetapan memboikot majlis angkat sumpah MB Perak yang baru .

Majlis yang dijadual berlangsung di Istana Ubbudiah Kuala Kangsar itu antara lain menyebut bahawa upacara itu pada awalnya akan berlangsung jam 9 pagi tetapi telah ditangguhkan ke jam 3 petang ini (Jumaat).

Sehingga jam 11.45 malam tadi selesai pimpinan PR menyampaikan amanat kelihatan ribuan penyokong PR masih berkampung di Kediaman rasmi MB Perak walaupun ada usaha-usaha untuk menyekat kemaraan mereka dengan cara yang paling tidak bertamadun iaitu memotong bekalan elektrik !

BERKATALAH BENAR WALAUPUN PAHIT !