Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH

Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH
Syukur Fairus Keluar Keadilan-Dr Syed Husin

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

JOM PI RAMAI-RAMAI

JOM PI RAMAI-RAMAI

Ingatlah YB Pakatan

" Kepada yang bergelar YB - YB Pakatan, SAMM nak beritahu kerana 'kerja bodoh' anak mudalah sejak 1998 (dan pejuang sebelum itu) kamu nikmati kerusi YB itu. Sekarang semuanya telah Najib perkuda terpulang nak duduk atau bangkit melawan. " - Che'Gu Bard

Sabtu, Februari 07, 2009

Reformasi di Kuala Kangsar

.
Oleh Team Alahai

Takbirrrr ….Allahuakbar ! Allahuakbar ! Allahuakbar..

Laungan keramat reformasi … reformasi … reformasi… juga jelas kedengaran di celah-celah kepulan asap gas pemedih mata yang ditembak oleh Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU) yang ‘setia’ kepada tuannya.

Kawasan sekitar, bahkan di dalam Masjid Ubbudiah, Kuala Kangsar turut diselubungi, asap gas pemedih mata. Kelihatan beberapa buah ambulan keluar masuk kawasan sekitar, bagi membantu merawat mangsa FRU.

Beberapa jemaah, yang sedang berdoa dan bersembahyang sunat turut menjadi mangsa gas durjana.

Kedengaran siren ambulan berselang seli dengan siren polis yang mengiringi kereta rasmi para pemimpin BN dan kerabat diRaja Perak untuk upacara angkat sumpah Menteri Besar yang tidak diiktiraf rakyat.

Ada yang berbaring di atas jalan raya bagi menghalang laluan kenderaan berkenaan yang menuju ke Istana Ubbudiah.

Beberapa objek turut dibaling ke arah kenderaan berkenaan, tidak terkecuali kepada sebuah kenderaan berplat kuning.

Perhimpunan kira-kira 3000 orang yang turut disertai penyokong wanita itu diadakan sejurus selepas solat Jumaat, kira-kira 2.15 petang, dengan merempuh halangan polis di pintu depan luar kawasan masjid.

Mereka cuba berarak ke istana itu tetapi segera dihalang polis dengan melepaskan gas pemedih mata bagi kali pertama sehingga memaksa kumpulan penunjuk perasaan itu berundur ke kawasan masjid.

Suasana tidak menentu antara penyokong kerajaan pimpinan Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin itu dengan polis memaksa pihak berwajib melepaskan lagi gas-gas pemedih mata sehingga kawasan itu diliputi asap tebal.

Kawasan perkarangan masjid dan kediaman-kediaman berdekatan tempat ibadat itu turut terkena sasaran tembakan gas pemedih mata.

Bagaimanapun tindakan polis itu gagal melemahkan semangat penyokong Pakatan Rakyat sehingga memaksa dua pemimpin PAS, termasuk pembantu Mohamad Nizar, menyeru mereka bersurai.

Kumpulan tersebut, bagaimanapun tidak meninggalkan kawasan berkenaan, sebaliknya menunggu di sekitar masjid dan sebahagiannya di kawasan bulatan Kuala Kangsar, menanti kenderaan-kenderaan rasmi itu melalui jalan tersebut selepas acara angkat sumpah yang selesai kira-kira 4.30 petang.

Tanpa menghiraukan, anggota FRU yang masih tercegat dengan senjata M16, mereka mengboo setiap kali kenderaan itu melepasi kawasan berkenaan sebagai lambang kemarahan luar biasa susulan drama mencemaskan peralihan kuasa di Perak kepada BN melalui lompat parti.

Klip video boleh ditonton di sini

BERKATALAH BENAR WALAUPUN PAHIT !