Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH

Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH
Syukur Fairus Keluar Keadilan-Dr Syed Husin

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

JOM PI RAMAI-RAMAI

JOM PI RAMAI-RAMAI

Ingatlah YB Pakatan

" Kepada yang bergelar YB - YB Pakatan, SAMM nak beritahu kerana 'kerja bodoh' anak mudalah sejak 1998 (dan pejuang sebelum itu) kamu nikmati kerusi YB itu. Sekarang semuanya telah Najib perkuda terpulang nak duduk atau bangkit melawan. " - Che'Gu Bard

Rabu, Februari 04, 2009

Siri 45 : Sumbangan untuk Gaza - Saya tiada wang kata Fairus

.
" YB, ini kami jual pelekat kereta ( foto). YB boleh membeli sambil menderma untuk sumbangan kepada penduduk Gaza."

"Maaf, saya tiada wang sekarang."


Demikian dialog antara salah seorang petugas dari Briged Keselamatan Permatang Pauh ( foto) dengan Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Mohammad Fairus Khairuddin.

Fairus ketika itu sedang menunggu ketibaan Ketua Umum Anwar Ibrahim di luar dewan untuk majlis makan malam anjuran keADILan Permatang Pauh, di sebuah restoran di Taman Chai Leng, Perai, Ahad lalu.

Petugas berkenaan kemudiannya menemui team Alahai dan berkata, 'apa punya kedekut YB kita ni, buat malulah."

Pada sesi berikutnya, ketika para tetamu sedang menjamah selera, para petugas kemudiaannya ke setiap meja makan sambil menjual stiker berkenaan.

Apabila sampai ke meja tetamu VIP, yang diduduki Fairus bersama Anwar dan Dr Wan Azizah dan beberapa pimpinan negeri, perkara yang sama berulang.

Fairus tetap enggan membeli pelekat yang berharga RM5.00 sekeping itu, meskipun para tetamu lain membeli sambil menderma.

Pada majlis tersebut, Briged turut mengedarkan senarai barangan buatan Israel untuk diboikot masyarakat, selain menayangkan video klip kekejaman zionis dan penderitaan penduduk Palestin.

Entahlah... jika pengorbanan sekecil itupun demi meringankan penderitaan penduduk Gaza, Fairus tidak sanggup berkorban, apalah diharap pemimpin sebegini untuk membantu rakyat marhaen di negeri sendiri...


BERKATALAH BENAR WALAUPUN PAHIT !