Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH

Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH
Syukur Fairus Keluar Keadilan-Dr Syed Husin

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

JOM PI RAMAI-RAMAI

JOM PI RAMAI-RAMAI

Ingatlah YB Pakatan

" Kepada yang bergelar YB - YB Pakatan, SAMM nak beritahu kerana 'kerja bodoh' anak mudalah sejak 1998 (dan pejuang sebelum itu) kamu nikmati kerusi YB itu. Sekarang semuanya telah Najib perkuda terpulang nak duduk atau bangkit melawan. " - Che'Gu Bard

Sabtu, Februari 28, 2009

Siri 48 : Fairus digugur sebagai Exco Hal Ehwal Agama

Ketua Menteri Lim Guan Eng menggugurkan Timbalannya Mohammad Fairus Khairuddin sebagai Pengerusi Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang.

Jawatan berkenaan akan diambilalih oleh Pengerusi Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Abdul Malik Kassim.

Keputusan itu sebagai langkah untuk memantapkan lagi pentadbiran kerajaan negeri, khususnya berkaitan umat Islam di negeri ini.

Difahamkan keputusan Guan Eng itu dibuat selepas perbincangan dengan Ketua Umum Anwar Ibrahim dan pimpinan tertinggi keADILan negeri.

Kerajaan negeri akan membuat pengumuman rasmi dalam masa terdekat.

Fairus masih kekal sebagai Pengerusi Pembangunan Usahawan dan Koperasi, Penerangan & Perhubungan Masyarakat.

Adun Penanti itu juga dikatakan gagal menunaikan tanggungjawabnya selaku Exco Agama, apabila masalah 'attitude problem' terus mencengkam dirinya.

Dia juga mengambil pendekatan berkonfrantasi dengan pelbagai pihak, termasuk dengan Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) dan Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP) di bawah Yang Dipertuanya Shabudin Yahya, yang juga Adun (BN) Permatang Berangan.

Sikap tidak profesionalnya itu, bukan sahaja mencemarkan imej Pakatan Rakyat, bahkan turut merencatkan beberapa perancangan untuk kebaikan umat Islam negeri ini.

BERKATALAH BENAR WALAUPUN PAHIT !