Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH

Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH
Syukur Fairus Keluar Keadilan-Dr Syed Husin

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

JOM PI RAMAI-RAMAI

JOM PI RAMAI-RAMAI

Ingatlah YB Pakatan

" Kepada yang bergelar YB - YB Pakatan, SAMM nak beritahu kerana 'kerja bodoh' anak mudalah sejak 1998 (dan pejuang sebelum itu) kamu nikmati kerusi YB itu. Sekarang semuanya telah Najib perkuda terpulang nak duduk atau bangkit melawan. " - Che'Gu Bard

Isnin, Februari 02, 2009

Relax lagi : Permainan Perak - PKR 2 Umno 0

.
Sedutan : Penarik Beca

Setakat pagi ni, permainan Perak nampaknya menyebelahi PKR
. Game pertama, acara lompat-lompat: PKR tahu, dua Exco Kerajaan Negeri Perak yang bermasalah dengan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) tu memang susah nak lepas.

Khabarnya, kalau mereka masih keras kepala nak duduk dalam PKR, sebaik hakim membuat keputusan, mungkin kosonglah kerusi Behrang dan Changkat Jering. PKR bertindak cepat, diciluknya Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) dari Umno.

Patutnya bukan seorang. Tetapi sebaik sahaja Adun Bota masuk PKR, ramai pulak yang jakun sangat dan tak reti duduk diam dan menjerit-jerit sana-sini - Ada lagi! Ada lagi!

Bila dah jakun sangat menjerit sana-sini, takkan Umno nak duduk diam. Hampa ingat depa bodo?!! Dikepungnyalah Adun-Adun dia.

Tak jadi melompatlah satu dua yang sepatutnya melompat. Apa pun, dalam game pertama iaitu game lompat-lompat tu, PKR menang 1 - 0.

Selepas itu, tiba-tiba dua Exco yang bermasalah tu hilang ghaib. Tup-tup dilaporkan kononnya dah ada di rumah Datuk Seri Najib Tun Razak. Makan minum, tidur baring dan berak kencin di situ.

Dah masuk game kedua. Game sentap-rentap.

Tak sempat Umno nak sentap (sila lihat berita Malaysiakini "PM: Ada kemungkinan Adun PR sertai BN" - dia ni bodo macam sesetengah puak PR jugak. Tak dan apa lagi, dah seronok sangat nak bercerita. Agaknya meradang tak terkiralah bakal Perdana Menteri), PKR dah rentap awal lagi.

Speaker Dewan Undangan Negeri Perak, V Sivakumar berkata beliau telah menerima surat peletakan jawatan dari Adun tersebut kira-kira jam 5.45 petang semalam (lihat Malaysiakini "Speaker: Dua Adun PKR Perak letak jawatan").

Terkejut babun dua Adun tu. Salah seorang dari mereka, Adun Behrang, Jamaluddin Mat Radzi menafikan yang beliau telah meletakkan jawatan sebagai Adun. Beliau juga mencabar kesahihan surat peletakan jawatannya itu.

Sebaliknya, kata beliau, ia merupakan surat tidak bertarikh yang mana beliau dan enam lagi Adun PKR diminta tandatangani pada Mac tahun lalu.

Katanya, surat itu hanyalah satu ikrar taat setia, yang menyatakan jika mereka (Adun) keluar dari PKR, maka mereka akan secara automatik mengosongkan kerusi masing-masing.

"Saya masih Adun Behrang," Jamaluddin dipetik sebagai berkata.

Rasanya, bukan setakat dua Adun tu saja yang terkejut babun. Orang yang dianggap menjadi arkitek game sentap dari pihak Umno, bakal Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mungkin lebih terbabun lagi. PKR 2 - Umno 0. Mungkin Najib terasa dirinya dibangangkan atau memang betul-betul bangang. Mungkin.

Kita tunggulah pilihan raya kecil. Saya rasa pilihan raya kecil ini adalah antara dua harimau yang tercedera - between two wounded tigers. Umno tercedera kerana kehilangan negeri Perak dan PKR pula tercedera kerana dicederakan oleh dua orang yang pernah menjadi harapannya di Perak.

Mungkin PKR bangang dalam soal memilih calon sebelum ini (PAS pun taklah cerdik sangat. Orang yang mengakibatkan PAS kalah teruk di Kelantan dalam pilihan raya 2004 dulu dipilih lagi jadi calon dan menang pula. Dah jadi Adun pun. Cakap pandai pulak tu, orang tu sapu duit, orang nu sapu duit. Umno tak payah cakap la. Dia tak bangang dalam soal pilih-memilih ni. Dia terlebih cerdik sampai Tun Dr Mahathir kata "kita akan dapat kerajaan Umno yang tidak bermoral dan rasuah").

Kita tengoklah nanti, adakah PKR akan tetap bangang memilih calon.

BERKATALAH BENAR WALAUPUN PAHIT !