Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH

Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH
Syukur Fairus Keluar Keadilan-Dr Syed Husin

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

JOM PI RAMAI-RAMAI

JOM PI RAMAI-RAMAI

Ingatlah YB Pakatan

" Kepada yang bergelar YB - YB Pakatan, SAMM nak beritahu kerana 'kerja bodoh' anak mudalah sejak 1998 (dan pejuang sebelum itu) kamu nikmati kerusi YB itu. Sekarang semuanya telah Najib perkuda terpulang nak duduk atau bangkit melawan. " - Che'Gu Bard

Jumaat, Januari 09, 2009

Berita gossip : Siti Nurhaliza failkan cerai terhadap Datuk K ?

.
Oleh : Oh Bulan
Cerita ini sudah lama sebenarnya dan sehingga hari ini masih belum ada bukti sahih tentang apa yang berlaku.

Hari ini, akhbar berbahasa Inggeris New Straits Times menerbitkan satu artikel pendek bertajuk Word has it…: Is Siti’s marriage on the rocks?'.

Penulis artikel itu mendakwa menerima e-mail yang menyatakan Siti Nurhaliza ada berjumpa bomoh di Terengganu untuk melicinkan proses penceraian beliau dengan Datuk K.

Datuk K yang tahu akan kunjungan Siti Nurhaliza itu datang ke bomoh yang sama dan meminta untuk dihentikan apa sahaja yang dihajati Siti.

Antara puncanya adalah Siti Nurhaliza kecewa apabila Datuk K membelikan sebuah kereta BMW untuk seorang aktress terkenal, yang juga bekas pramugari.

Ada juga sumber menyatakan yang Siti Nurhaliza tertekan kerana aliran wangnya banyak keluar untuk membantu perniagaan Datuk K.

Entah secara kebetulan atau tidak, wartawan Murai turut memberi hint tentang seorang artis terkenal yang dahulu kahwin dengan gah sudah memfailkan cerai terhadap suami.

Sejauh mana kebenaran cerita ini, hanya Siti Nurhaliza dan Datuk K sahaja yang tahu.

Kita doakan yang perkahwinan mereka baik-baik sahaja. Sayang jika berakhir kerana mereka nampak mesra di depan kamera.

Sumber asal : Oh Bulan

Catatan Alahai : Lelaki @ pemimpin boleh tersungkur kerana wang dan wanita. Fairus juga tidak terkecuali .

Kata Prof. Syed Muhammad Naquib al-Attas dalam magnum opusnya "Islam and Secularism", kebejatan kaum Muslimin pada hari ini bermula daripada masalah kehilangan adab.

Ini seterusnya melahirkan kekeliruan ilmu yang memungkinkan lahirnya para pemimpin yang palsu dalam setiap lapisan masyarakat.


TERKINI : Siti, Datuk K mahu saman penyebar fitnah cerai
Oleh Farihad Shalla Mahmud

KUALA LUMPUR: Penyanyi popular Datuk Siti Nurhaliza dan suaminya, Datuk Seri Khalid Mohd Jiwa, yang mengaku tertekan dengan pelbagai fitnah dan gosip mengenai perkahwinan mereka, akan mengambil tindakan undang-undang terhadap mereka yang menyebarkan pembohongan itu.

Pasangan itu merayu supaya penyebar gosip melalui internet dan juga akhbar sejak kebelakangan ini kononnya rumah tangga mereka yang dibina sejak dua tahun lalu sedang bergolak, menghentikan segera perbuatan itu.

"Jikalau gosip seperti ini berterusan disiarkan, saya akan mengambil tindakan undang-undang kepada dalang yang menjadi penyebar fitnah itu. Mereka harus membayar harga atas perbuatan itu," kata Khalid, yang ditemani Siti, dalam temu bual di Balai Berita semalam.

Oktober lalu, pasangan ini menarik perhatian apabila tersebar berita kononnya Khalid berkahwin dengan seorang pramugari. Sebelum itu, Khalid pernah membuat laporan polis mengenai fitnah kononnya beliau memukul Siti.

Terbaru, gosip tersebar luas di internet dan khidmat pesanan ringkas kononnya rumah tangga mereka di ambang keruntuhan.

Khalid berkata, beliau tidak mempunyai pilihan lain jika gosip seumpama itu berterusan kecuali mengambil tindakan undang-undang bagi membersihkan namanya dan memastikan kehidupan mereka tidak diganggu.

Sumber asal : Berita Harian
.