Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH

Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH
Syukur Fairus Keluar Keadilan-Dr Syed Husin

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

JOM PI RAMAI-RAMAI

JOM PI RAMAI-RAMAI

Ingatlah YB Pakatan

" Kepada yang bergelar YB - YB Pakatan, SAMM nak beritahu kerana 'kerja bodoh' anak mudalah sejak 1998 (dan pejuang sebelum itu) kamu nikmati kerusi YB itu. Sekarang semuanya telah Najib perkuda terpulang nak duduk atau bangkit melawan. " - Che'Gu Bard

Sabtu, Januari 24, 2009

Siri 40 : Fairus gugur, kemenangan awal rakyat P.Pinang

.
Sekalung tahniah buat Datuk Zahrain Mohamed Hashim Pengerusi Perhubungan KeADILan Pulau Pinang, kerana mula bertindak ke atas Timbalannya Mohammad Fairus Khairuddin demi kepentingan rakyat.

Biarpun keputusan beliau masih berlapik dengan mengkambinghitamkan dua exco lain, namun ia sedikit sebanyak memberi sinar harapan buat rakyat negeri ini yang menuntut penjelmaaan slogan Harapan Baru Buat Pulau Pinang.

Tindakan tegas tapi penuh berhati-hati Zahrain, sewajarnya disokong dan didokong semua pihak di setiap peringkat.

Kami percaya, selepas ini impian untuk melihat perubahan paling drastik akan berlaku bagi mengembalikan semula keyakinan orang ramai yang tercemar teruk dek perbuatan songsang individu bernama Mohammad Fairus Khairuddin.

Selepas lebih 10 bulan Pakatan Rakyat yang dibina melalui sepakatan PKR, DAP dan PAS, memerintah negeri ini, kami percaya Zahrain dan pimpinannya telah menilai siapa pemimpin rakyat yang sebenarnya.

Beliau telah menilai mana intan, mana kaca. Dalam kata lain, beliau telah mengenali wajah sebenar Fairus yang berselingdung di sebalik topeng retorik yang diselaputi kepalsuan dan penipuan.

Zahrain yang menyertai keADILan pada tahun 2004, iaitu selepas parti pimpinan Dr Wan Azizah, tercungap hanya tinggal 'semangga' kerusi parlimen Permatang Pauh, berjaya menstruktur semula parti selepas dilantik sebagai Pengerusi Perhubungan.

Meskipun perjalanan masih jauh, kita berharap Zahrain akan menguli pengalaman luasnya, dalam politik dan perniagaan, untuk membina semula kekuatan keADILan yang masih muda berbanding rakan pakatan lain.

Apa yang kita harapkan selepas ini, Zahrain dan pimpinan parti akan mendengar suara akar umbi, kerana tanpa kekuatan akar umbi, tidak mungkin tertegak sebuah negara.

Bagi pihak kami, Alahai.... akan terus berjuang menegakkan kebenaran dan membongkar kepalsuan mana-mana pemimpin.

Pemimpin yang khianati amanah rakyat, tidak ada tempat dalam parti yang memperjuang hasrat rakyat.

Penggugguran Fairus adalah kemenangan awal raykat P.Pinang !

BERKATALAH BENAR WALAUPUN PAHIT !