Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH

Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH
Syukur Fairus Keluar Keadilan-Dr Syed Husin

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

JOM PI RAMAI-RAMAI

JOM PI RAMAI-RAMAI

Ingatlah YB Pakatan

" Kepada yang bergelar YB - YB Pakatan, SAMM nak beritahu kerana 'kerja bodoh' anak mudalah sejak 1998 (dan pejuang sebelum itu) kamu nikmati kerusi YB itu. Sekarang semuanya telah Najib perkuda terpulang nak duduk atau bangkit melawan. " - Che'Gu Bard

Sabtu, Januari 31, 2009

Siri 44 : Tidak hadir mesyuarat J/k Tanah, Fairus salahkan pegawai

.
Entah ! Sampai bilalah Mohammad Fairus Khairuddin akan berubah sikap berhenti menyalahkan orang lain bagi menutup kebobrokannya.

Bukan sekali, tapi telah berpuluh, beratus kali episod yang sama ini berulang.

Pada 29 Januari lalu (Khamis), Fairus tidak hadir mesyuarat Jawatankuasa Tanah yang dipengerusikan oleh Ketua Menteri Lim Guan Eng dengan alasan dia tidak tahu.

Seperti biasa, dia akan menuding jari menyalahkan orang lain. Kini para pegawainya menjadi sasaran, dia menyalahkan mereka, kononnya tidak memaklumkan kepadanya.

Padahal para pegawainya telah memaklumkan kepadanya sejak awal lagi.

Fairus, satu-satu pemimpin Melayu daripada keADILan yang menganggotai Jawatankuasa berkenaan.


Mesyuarat
bermula jam 2.30 petang, tetapi dia hanya hadir ke pejabat jam 5.00 petang.

Itupun dia hadir setelah didesak berkali-kali oleh salah seorang pegawainya agar hadir mesyuarat Jawatankuasa Perjawatan PDC yang dipengerusikan TKM 2, Prof. Dr Ramasamy yang dijadual pada jam 5.00 petang pada hari yang sama.

Mesyuarat di tingkat 28 Komtar pada hari itu pun, dia tidak tumpu perhatian, asyik keluar masuk bilik menjawab panggilan telefon.

“Dia langsung tidak profesional,” jelas sumber yang turut hadir mesyuarat.

Pada 7 Januari lalu, Fairus tidak hadir mesyuarat mingguan Exco Kerajaan Negeri, dengan alasan yang sama, dia tidak tahu. Walhal, semua exco telah sedia maklum tentang mesyuarat mingguan tersebut.

Dalam pada itu, Fairus turut ‘kencing’ tiga pemimpin kanan Keadilan Pulau Pinang, apabila tidak hadir program yang diatur untuknya pada 24 dan 25 Januari lalu di Pulau Langkawi.

Difahamkan, sebelum itu Fairus telah bersetuju untuk hadir.

Pemimpin berkenaan di antara para pengampu yang cuba mengambil kesempatan atas jawatan TKM 1 itu.

Mereka cuba menyelamatkan kedudukan Fairus agar pemimpin tertinggi parti tidak mengambil tindakan terhadapnya, meskipun mereka mengetahui kebobrokan Fairus.

Mereka dikatakan sedang menyediakan laporan untuk diserahkan kepada Anwar Ibrahim, kononnya Fairus telah mengubah sikap buruknya.

Bangkai gajah tidak mungkin boleh ditutup dengan sehelai lalang,” ujar seorang teman.

BERKATALAH BENAR WALAUPUN PAHIT !