Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH

Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH
Syukur Fairus Keluar Keadilan-Dr Syed Husin

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

JOM PI RAMAI-RAMAI

JOM PI RAMAI-RAMAI

Ingatlah YB Pakatan

" Kepada yang bergelar YB - YB Pakatan, SAMM nak beritahu kerana 'kerja bodoh' anak mudalah sejak 1998 (dan pejuang sebelum itu) kamu nikmati kerusi YB itu. Sekarang semuanya telah Najib perkuda terpulang nak duduk atau bangkit melawan. " - Che'Gu Bard

Khamis, Januari 29, 2009

Fairus 'best actor in town'..

Oleh Ex_portmouth varsity

Arakian , sekonyong-konyongnya (pinjam 'vocab' DSAI) maka tersebutlah alkisah sang Fairus yang semakin bermaharajalela rakus melanggar semua 'bala' di kiri kanan serta depannya untuk membebaskan diri dari kemelut ciptaannya sendiri.

Pusing kiri tak kena , toleh depan tak kena.. pendek kata semua serba tak kena dek kerana ada siri pembongkaran kemunafikannya sedang berlaku..sepandai-pandai tupai melompat..akhirnya ketanah jua tempatnya..itu bidalan yang semakin menyamai situasi sang Fairus..

Sang Fairus mulalah menuding jari ke sana dan kemari menuduh ada 'konspirasi pakatan tertinggi' untuk menjatuhkannya kerana mengidamkan jawatan yang beliau sandang..

Hey sang Fairus tidakkah kau sedar bahawasanya kau sekarang berada diambang 'talkin' yang bakal disempurnakan oleh rakyat..rakyat yang muak dengan kejelekan dan kedurjanaan yang engkau sendiri lakukan..

Berita tersebar di seantero pelosok Pulau Pinang. Malah angin juga membawa berita benar ini keluar dari jajahan setempat..buat kesekian kalinya rakyat bangun menyatakan kebenaran..berkatalah benar walaupun pahit..

Rakyat melaungkan kalimah keramat ...UNDUR..UNDUR..UNDUR FAIRUS..UNDUR..UNDUR..UNDUR FAIRUS...bingit..tetapi itulah hakikinya..raja adil raja disembah..raja zalim raja disanggah..semakin meloya telinga menyambut seranah sang Fairus yang umpama 'best actor in town'..

Kaget mencari sokongan ampuh dari pencacai murahan untuk menghalalkan perbuatan jahiliyahnya..maka ngauman sokongan kedengaran dari mereka yang memekakkan telinga dan membutakan mata menerima kebenaran..

Terus apakah pengakhiran buat Sang fairus ini ..? Perlu dibiar sajakah ? Atau cukup sekadar menjadi pelakon tempelan mengangguk kepala umpama 'pokke' (nama lain bagi sesumpah atau bahasa saintifiknya 'iguana') tanda setuju dengan semua kebobrokkannya..

Tidak sama sekali..meminjam kata DSAI..jika takut risiko usah bicara soal perjuangan..maka kekuatan dipadu..kesepakatan dipalu.. ayuh rakyat yang cintakan keadilan dan kebenaran kita sanggah kejelekan sang fairus ..

Seruan buat mereka yang punyai kuasa dalam pimpinan agar mata dibuka seluasnya.. pandanglah gajah di depan mata..

Save Our Soul (S.O.S)

BERKATALAH BENAR WALAUPUN PAHIT !