Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH

Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH
Syukur Fairus Keluar Keadilan-Dr Syed Husin

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

JOM PI RAMAI-RAMAI

JOM PI RAMAI-RAMAI

Ingatlah YB Pakatan

" Kepada yang bergelar YB - YB Pakatan, SAMM nak beritahu kerana 'kerja bodoh' anak mudalah sejak 1998 (dan pejuang sebelum itu) kamu nikmati kerusi YB itu. Sekarang semuanya telah Najib perkuda terpulang nak duduk atau bangkit melawan. " - Che'Gu Bard

Khamis, Disember 18, 2008

Siri 23 – Fairus mengamuk ugut pengal kepala exco AMK P.Pinang

Benarlah telahan kami Mohammad Fairus Khairuddin (foto kiri) menghidapi masalah mental kronik yang perlu rawatan segera.

Apa tidaknya, TKM 1 itu mengugut akan memengal kepala Exco Angkatan Muda (AMK) Pulau Pinang sekiranya mereka meneruskan hasrat menghantar memorandum kepadanya.

Dia telefon saya mengugut akan parang kepala kami seorang demi seorang sekiranya kami meneruskan hajat untuk menghantar memorandum kepadanya,” tegas seorang Ketua AMK Bahagian.

Sementara itu, temannya yang juga ketua AMK bahagian turut menerima ugutan yang sama.

“Dia menefon saya lebih daripada enam kali. Dia marah-marah sambil ugut akan potong kepala kami,” ceritanya.

“Biarpun saya telah memberi penjelasan, dia masih bertegas enggan menerima sebarang memorandum sebaliknya mahu AMK hanya menghantar kepada dua exco lain,” katanya.

Jelasnya kejadian berlaku pada Selasa petang, ketika dia dan beberapa AJK Biro Politik AMK negeri dalam perjalanan untuk menyampaikan memorandum berupa cadangan dan pandangan bagi membantu tiga exco kerajaan negeri (keADILan) meningkatkan prestasi dan tugas mereka.

Bagaimanapun mereka hanya berjaya menemui Exco Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna Abdul Malik Kassim ( foto kiri-Malik sedang meneliti memo sambil diperhatikan Pemangku Ketua AMK-YB Ong Chee Wen ) dan Exco Pertanian dan Industri Asas Tani, Pembangunan Luar Bandar dan Tebatan Banjir Law Choo Kiang. ( foto bawah- Lau berlapang dada menerima kunjungan AMK)

Seorang lagi exco, Fairus gagal ditemui kerana tidak hadir bertugas pada hari tersebut. Kami difahamkan dia ‘sakit perut’ lagi.

Rombongan AMK berkenaan diketuai pemangku Ketuanya YB Ong Chee Wen.

Berita pertemuan penuh mesra bagi membincangkan isu dan masalah rakyat Pulau Pinang itu telah disiarkan di laman rasmi AMK P.Pinang. ( http://amkpenang.wordpress.com/ ).

Sebelum itu, sebuah laman web ( kononnya laman reformasi ? ) melaporkan kononnya pertemuan itu satu konspirasi yang didalangi pihak tertentu untuk menjatuhkan Fairus.


Salah seorang exco AMK menjelaskan, kedua-dua exco yang ditemui memberikan kerjasama dan respon positif.

“Mereka berlapang dada, malah mahu AMK bertindak lebih aktif mengkritik mereka di samping menyumbang idea bernas bagi kepentingan rakyat Pulau Pinang,” ujarnya.

Sementara itu, kami difahamkan sehingga petang tadi ( Rabu) Fairus masih menghubungi beberapa exco dan mengugut mereka, antaranya Ketua AMK Permatang Pauh Amir Ghazali dan Bayan Baru Azrizal Tahir.

Seorang exco AMK pusat menganggap Fairus semakin melampau dan tindakannya itu tidak sepatutnya dilakukan oleh seorang yang waras, lebih-lebih lagi berjawatan TKM 1.

“AMK memandang serius perbuatan Fairus dan tidak menolak kemungkinan akan membuat laporan polis terhadapnya selepas ini,” katanya.
.