Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH

Dari Umno Fairus Datang Kpd Umno Dia Kembali-ALFATIHAH
Syukur Fairus Keluar Keadilan-Dr Syed Husin

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

Akhbar Cina Dah Lama Kata Fairus Gagal

JOM PI RAMAI-RAMAI

JOM PI RAMAI-RAMAI

Ingatlah YB Pakatan

" Kepada yang bergelar YB - YB Pakatan, SAMM nak beritahu kerana 'kerja bodoh' anak mudalah sejak 1998 (dan pejuang sebelum itu) kamu nikmati kerusi YB itu. Sekarang semuanya telah Najib perkuda terpulang nak duduk atau bangkit melawan. " - Che'Gu Bard

Khamis, April 09, 2009

Kereta rasmi Fairus diambil balik

.
Sedutan Mstar Online

Kerajaan negeri Pulau Pinang, hari ini ( 8 April) mengambil balik kenderaan rasmi yang digunakan Fairus berikutan peletakan jawatannya berkuat-kuasa hari ini.

Kereta jenis Mercedes Benz S320 berwarna hitam dengan nombor pendaftaran P1, yang ditinggalkan di luar pagar rumah Anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) Penanti itu, diambil oleh kakitangan pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) pada kira-kira pukul 3.10 petang ini.

Sebelum ini, kereta itu berada di perkarangan rumah Fairus di Taman Guar Perahu tetapi tinjauan di situ hari ini mendapati kereta berkenaan telah diletak di luar pagar rumah itu.

Bagaimanapun, rumah itu berkunci dan kelihatan kosong ketika dikunjungi pegawai Unit Protokol Pejabat SUK, Azizan Hassan dan beberapa rakannya.

Timbalan SUK, Muhammad Yusoff Wazir ketika dihubungi Bernama, berkata kenderaan itu diambil semula kerana Fairus hilang kelayakan untuk menggunakannya setelah beliau meletak jawatan.

"Difahamkan kereta itu diletakkan di luar rumah itu pagi ini dan ia akan disimpan di tempat menyimpan kenderaan kerajaan di Batu Gantung.

"Kereta itu akan diserah kepada Timbalan Ketua Menteri 1 yang baru kelak untuk kegunaan rasmi beliau," katanya.

Muhammad Yusoff berkata kakitangan di pejabatnya telah menghubungi Fairus untuk memaklumkan mengenai pengambilan semula kereta itu.

Sementara itu, Azizan berkata kereta itu berada dalam keadaan baik walaupun "tersadai" di halaman rumah Mohammad Fairus sejak beberapa minggu lepas dan semua barangan peribadi beliau telah dikeluarkan.

Beliau berkata pihaknya menggunakan kunci kedua untuk membuka pintu dan menghidupkan enjin kereta itu.

"Setiap kenderaan milik kerajaan negeri mempunyai dua set kunci, iaitu satu set di simpan di pejabat SUK dan dan satu lagi di pegang pemiliknya," katanya.

BERKATALAH BENAR WALAUPUN PAHIT !